150 let železnice v České Třebové

Autor: Pavel HALAMKA

Knihu doporučuje: Městská knihovna Česká Třebová


Javascript is required to view this map.

O knize

Historie, ať se týká čehokoliv, tedy i železnice, nám může mnoho říci. Najdeme v ní i poučení pro budoucnost, vždyť staré přísloví praví: Kdo nemá minulost, nemá ani budoucnost. Železnici a její budování provázelo mnoho zajímavého. V této publikaci se autoři snažili vylíčit události okolo vzniku železnice v našem regionu, rozvoj nádraží a výtopny v České Třebové a také něco málo z historie i současnosti vozby vlaků a lokomotiv v jejich čele.

Ukázka z knihy

Z České Třebové trať klesá úbočími levého břehy řeky Třebovky až k Hylvátům a dále po pravém břehu až do Ústí nad Orlicí. Trať vede po četných náspech, místy dosti vysokých, a též mnoha zářezy. Přes Třebovku byl u Hylvát vybudován klenutý most o 3 polích o světlosti 3+4+3+ sáhy (5,7 + 7,6+ 5,7 m). Původní ústecké nádraží je dnes zastávkou Ústí nad Orlicí – město. Nádraží podle stavebního popisu z roku 1855 mělo jednu hlavní, jednu vedlejší a jednu manipulační kolej. Nádražní budova, která je postavena na straně k městu, slouží dodnes.

(s. 26)

HALAMKA, Pavel. 150 let železnice v České Třebové. Česká Třebová : Depo kolejových vozidel, 1995. 136 s.