Programy na podporu čtení, čtení a škola, kulturní akce, rozvoj čtenářské kompetence vdětství i v dospělosti, kultivace čtení, pedagogická metodika.

  1. Beisbart, Ortwin-Eisenbeiβ–Koβ, Bernard-Marenbach, Dieter (eds.): Leseförderung und Leseerziehung. Teorie und Praxis des Umgangs mit Büchern für junge Leser. Donauwörth: Ludwig Auer, 1993.
  2. Bettelheim, Bruno: Kinder brauchen Bücher. Lesen lernen durch Faszination. Stuttgart: Deutsche Verlag-Anstalt, 1982.
  3. Cooper, Charles R. (ed.): Researching Response to Literature and the Teaching of Literature: Points of Departure. Norwood: Ablex, 1985.
  4. Groeben, Norbert-Hurrelmann, Bettina (eds.): Lesekompetenz. Bedingungen, Dimensionen, Funktionen. München-Weinheim: Juventa, 2002.
  5. Hurrelmann, Bettina (ed.): Leseförderung in einer Medienkultur. Seelze: Friedrich, 1988.
  6. Kamarás, István: „Možno formovať literárny vkus?“ In: Rudolf Lesňák (ed.): Čitateľská recepcia literatúry. Štúdie o zahraničných výskumoch. Bratislava: Slovenský
  7. spisovateľ, 1987, s. 298-324.
  8. Neumann, Christine: Bücherspaß in der Kita. München: Don Bosco, 2005.
  9. Pokorný, Jiří: Lidová výchova na přelomu 19. a 20. století. Praha: Karolinum, 2003.
  10. Sahr, Michael: Leseförderung durch Jugendliteratur. Hohengehren: Schneider, 2003.
  11. Schmidtchen, Gerhard: „Für das Wachstum des Lesekultur“. In: Muth, Ludwig (ed.): Der befragte Leser. Buch und Demoskopie, cit. dílo, s. 205-217.
  12. Stiftung Lesen (ed.): Leseförderung an Schulen. Modelle, Projekte, Idein für die Klassen 5-8 (Mainz: Stiftung Lesen, 1992).
  13. Věříšová – Krüger, Květuše – Bělinová, Eva a kol.: Kudy vede cesta ke čtenáři? Rozvoj dětského čtenářství na druhém stupni základní školy. Praha: nakl. neuveden, 2007.